Wycieczka w góry

CZTERODNIOWA WYCIECZKA (KRAKÓW – ZAKOPANE - SŁOWACJA - BOCHNIA)

W dniach 22.05 -25.05.2018 roku 44 uczniów naszej szkoły pojechało na czterodniową wycieczkę w góry. Nad bezpieczeństwem uczniów czuwały nauczycielki p. Joanna Baran, p. Monika Baran, p. Katarzyna Serzysko i p. pilot Barbara Zawadka, która z wielkim zaangażowaniem sprawowała nad nami opiekę, służyła pomocą, a także dbała o prawidłowy przebieg pobytu, pan kierowca, dzięki któremu bezpiecznie dotarliśmy w obie strony, oraz już na miejscu licencjonowany przewodnik tatrzański p. Adrian Dubiel.
Pierwszym celem naszej wycieczki był Kraków. Zwiedziliśmy m.in. Bramę Floriańską, Wzgórze Wawelskie z Katedrą Królewską i dziedzińcem Zamku, część Drogi Królewskiej, Rynek Główny z Kościołem Mariackim i Sukiennicami, wysłuchaliśmy hejnału, zrobiliśmy sobie pamiątkowe zdjęcie przy posągu Smoka Wawelskiego. Następnie pojechaliśmy na miejsce zakwaterowania do malowniczo położonego Gliczarowa Górnego. Drugi i trzeci dzień spędziliśmy  na wędrówkach po górskich szlakach na Słowacji: ze Smokowca dotarliśmy do Przełęczy Hrebienok, oraz z miejscowości Szczyrbskie Jezioro dotarliśmy do Popradzkiego Stawu podziwiając urokliwą panoramę tatrzańskich szczytów. Zwiedziliśmy także Jaskinię Bielską, słynącą z pięknych nacieków i malowniczych jeziorek. Zrelaksowaliśmy się na  gorących źródłach termalnych w Białce Tatrzańskiej. Czwartego dnia zwiedziliśmy z okien autokaru Zakopane, a także  przeszliśmy się głównym deptakiem miasta – Krupówkami, gdzie uczniowie mieli możliwość zakupić pamiątki. Z Zakopanego udaliśmy się do Bochni aby zwiedzić podziemia  najstarszej polskiej kopalni soli. Zjechaliśmy szybem Campi na poziom IV August i poziom VI Sienkiewicz zwiedzając najpiękniejsze i najciekawsze wyrobiska, unikatowe komory o charakterystycznym kształcie i układzie geologicznym, surowe kaplice z pięknymi rzeźbami i malowidłami, a także narzędzia i urządzenia górnicze, którymi posługiwano się przed wiekami. Do domu wróciliśmy późnym wieczorem pełni wrażeń i niezapomnianych chwil. Dzięki wspaniałej pogodzie plan wycieczki został w pełni zrealizowany, zobaczyliśmy dużo pięknych zakątków i poznaliśmy uroki Słowackich Tatr.