Wycieczka do Bałtowa

Dnia 13 maja 2019 roku odbyła się wycieczka edukacyjna do PARKU JURAJSKIEGO w Bałtowie z udziałem dzieci z grupy pięciolatków i sześciolatków oraz uczniów kl. I -III. Niezwykłą przygodę rozpoczęliśmy od Jura Parku. Wędrując ścieżkami przez park widzieliśmy modele dinozaurów i innych prehistorycznych stworzeń w naturalnej wielkości. O minionym świecie bardzo ciekawie opowiadała pani przewodnik. Kolejnym punktem wycieczki była wizyta w Muzeum Jurajskim, w którym dzieci obejrzały różnego rodzaju skamieniałości. Były to kości dinozaurów, szczątki morskich gadów, zęby rekinów, koralowce i głowonogi. Największe wrażenie zrobiło na zwiedzających Prehistoryczne Oceanarium. Dzięki nowoczesnej technologii dowiedzieliśmy się, jak wyglądało podwodne życie miliony lat temu. Spotkanie „oko w oko” z rekinem zmroziło krew w żyłach. Entuzjazm wśród dzieci wzbudziło także zwiedzanie Bałtowskiego Zwierzyńca. Najpierw dzieci odbyły przejażdżkę schoolbusem pomiędzy zwierzętami egzotycznymi: lamami, wielbłądami, strusiami, dzikami, końmi i innymi. W dolnej części zwierzyńca zobaczyliśmy ciekawe gatunki ptaków i ssaków. Wielkie zainteresowanie wśród wycieczkowiczów wzbudziła Polska w miniaturze. Dzieci mogły podziwiać wspaniałe zamki naszej ojczyzny i posłuchać ciekawostek z nimi związanych. Na koniec wycieczki udaliśmy się do magicznego miejsca zwanego Sabatówką. Co wspólnego mają dinozaury z wiedźmami? Odpowiedzi na to pytanie szukaliśmy w wiosce czarownic, jak się okazało bardzo sympatycznych. Uwieńczeniem wycieczki były drobne pamiątki oraz zabawa na placu zabaw, gdzie dzieci z wielką radością mogły rozładować swoje emocje. Niektóre zabawiły się w paleontologów i odkopywały kości dinozaurów.
Z wycieczki do Kariny Dinozaurów wszyscy wrócili pełni wrażeń i zadowoleni, choć jednak trochę zmęczeni.