Nadmorska przygoda

W dniach 12-14 czerwca 43 uczniów naszej szkoły wraz z opiekunami p. Joanną Baran, p. Moniką Baran i p. Agnieszką Mikulską we współpracy z biurem podróży Eskapada i panią pilot Barbarą Zawadka udali się na wycieczkę nad polskie morze. Gdy dotarliśmy do Gdańska, pani przewodnik Małgosia, bardzo ciekawie opowiedziała niesamowitą historię miasta. Zobaczyliśmy główne zabytki Gdańska – m.in. Dwór Artusa, Fontannę Neptuna, Bramę Wyżynną, Złotą Bramę, Ratusz, Kościół Mariacki. Po południu popłynęliśmy statkiem na Westerplatte, gdzie uczniowie mięli okazję zobaczyć piękny pomnik, symbol walki o wolność.

Następnym celem naszej podróży była Gdynia- najmłodsze z trzech miast, od początku związane z morzem, czego świadectwem jest charakterystyczny styl architektury.  W Gdyńskim Oceanarium odkrywaliśmy tajemnice podwodnego świata wraz z ponad tysiącem okazów morskich i wodno–lądowych. Mogliśmy też zobaczyć muzeum na statku „Dar Pomorza”, a także inne jednostki pływające, które imponowały swoją wielkością i zdobieniem. Poczuliśmy rozrywkową atmosferę Sopotu najsłynniejszego w Polsce kurortu nadmorskiego, przespacerowaliśmy się po słynnym molo, będącym najdłuższą tego typu konstrukcja drewnianą w Europie. Relaksem był pobyt w nowym Aquaparku w Redzie. W drodze powrotnej do domu zajechaliśmy do Malborka i zwiedziliśmy Zamek Krzyżacki oraz Muzeum Zamkowe. Miłym wrażeniom towarzyszyła piękna pogoda i dopisujące wszystkim świetne humory. Kilka chwil spędziliśmy na plaży mocząc nogi w zimnym Bałtyku w miejscowości, w której nocowaliśmy - Sztutowie, tam też ujrzeliśmy ostatni zachód słońca nad Bałtykiem. Pełni wrażeń późnym wieczorem uczniowie wrócili do domów ,,wioząc" ze sobą wspaniałe wspomnienia i pamiątki dla najbliższych.